فضای مجازی و جنگ نرم با متجاوزین

مبارزه با غارتگران دین و ناموس و عفت و ....

فضای مجازی و جنگ نرم با متجاوزین

مبارزه با غارتگران دین و ناموس و عفت و ....

نمونه سوال قرآن سوم نوبت اول

نمونه سوال قرآن  سوم  نوبت اول بفرمایید

نمونه سوالات قرآن سوم نوبت اول شماره ۱

نام ونام خانوادگی :                                    باسمه تعالی             نوبت اول دی ماه          شماره 1   

                                                 اداره آموزش و پرورش منطقه             تاریخ امتحان:    /10/

                                                 مدرسه راهنمایی                               مدت امتحان: 40دقیقه

شعبه کلاس:                                          قرآن سوم راهنمایی                   تعداد صفحه :    1

                                                                                                      ساعت امتحان:

ردیف

دانش آموزان عزیز بایاد خدابه سوالات با دقت پاسخ دهید.

بارم                       

1

کلمات زیررا معنا کنید:

  شهدوا                  حواریّون                   اصطفی                     حنیف

1

2

ترجمه ی صحیح را علامت بزنید:

 نزّل علیک الکتاب بالحق               برتو کتاب را به حق نازل کردیم .

                                            برتوکتاب را به حق نازل کرد .  

 

5/.

3

باکلمات داده شده عبارت قرآنی زیررا کامل کنید:  (( خلقته  - تخلقونه ))

 خلقتنی من نار و ..............من طین .

 

(مراازآتش آفریدی واوراازگل آفریدی)

 

5/.

4

کلمه ی ((من))درجمله های منفی یا سوالی معمولا (هیچ )معنا می شود باتوجه به این جمله عبارت قرآنی زیررا معنا کنید :

 وما للظالمین من انصار

 

1

5

ترکیب وعبارات زیررا ترجمه کنید:

علیک البلاغ                                       نحن انصارالله

 والراسخون فی العلم                              لااعبدماتعبدون

 

3

6

آیات وعبارات قرآنی راترجمه کنید:

 وهوفی الاخره من الخاسرین

 ماکان ابراهیم یهودیا ولانصرانیا

 ان الذین کفروا بایات الله

 قالت هو من عند الله

ٌ

4

نمونه سوالات قرآن سوم نوبت اول شماره۲

آزمون قرآن سوم                     اداره ی آموزش وپرورش منطقه         نوبت اول دی ماه         شماره 2

  صفحه                                       مدرسه ی راهنمایی                               نام طراح

 

مدت امتحان                    تاریخ امتحان                         ساعت امتحان                     تعداد صفحات                      

نام ونام خانوادگی                                    شعبه ی کلاس                         شماره ی دفترکلاسی

 

ردیف

 

بارم

1

گزینه ی درست ترکیب قرآنی (( واذ تخلق من الطین ))را مشخص کنید:

 

الف)         وزمانی که خلق می کنی ازنور

ب  )         وزمانی که خلق می کنی ازآتش

ج  )         وزمانی که خلق می کنی از گل

 

5/.

2

ترجمه ی صحیح هرعبارت را علامت بزنیدرب هب لی حکما )

1-          پروردگارا به من حکمت ودانش ببخش

2-          پروردگارم به من حکمت ودانش بخشید

5/.

3

باتوجه به معنی کلمه ی درست را درجای خالی بنویسید:

 

ا انتم.......... ام نحن الخالقون (خلقته  - تخلقونه )

 

آیا شما آن را می آفرینید یاما آفریننده هستیم.

5/.

4

کلمات زیررامعنی کنید :

انصار               ضلالة                      لا نشرک                  جزاء

1

5

گاهی (من) به صورت (( بعضی از )) معنا می شود باتوجه به این نکته عبارت زیررا معنا کنید:

 

ومنکم من یرید الاخرة

 

1

6

ترکیبات قرآنی زیررا معنی کنید:

والراسخون فی العلم(75/.)                                               

    علیک البلاغ(75/.)                            

قال الحواریون   (5/.)

 

یحب المحسنین  (5/.)

 

5/2

۷

آیات وعبارات قرآنی زیررا معنی کنید:

 

ان الذین یکفرون بایات الله (5/1)

 

هوفی الاخرة من الخاسرین(25/1)

 ما کان ابراهیم یهودیا ولا نصرانیا(25/1)

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد